dilluns, 23 de febrer del 2009

ens ha deixat la Carmelina



Avui m'he assabentat d'una trista notícia: ens ha deixat Carmelina Sànchez-Cutillas. La lectura de Matèria de Bretanya m'ha acompanyat en la dècada dels vuitanta en l'estudi autodidacta de la llengua i la literatura. Va ser un llibre de capçalera de molts dels joves que començàvem a ensenyar en valencià. Una lectura deliciosa dels records d'infantesa d'una nena de les comarques del sud.



"Tinc al meu cor un formigueig de versos.
Les meues mans formiguegen de versos,
i me les mire tothora i no hi veig res.

Hi ha dies que tem parlar amb els amics
i, fins i tot, tem mossegar el pa i la fruita
per no esvanir el formigueig de versos
que duc sota la pell i a flor de llavis.

Tinc a la gola, al pols, un formigueig de versos,
i a les cames també; aquestes cames
que pels versos em tremolen tan lleument
com si em llevàs de jeure amb un home, ara mateix."

("Conjugació en primera persona", del llibre Conjugació en primera persona)